Masz problemy ze zdrowiem? Chcesz schudnąć, lub zadbać o swoje ciało? Lekarz zalecił tobie dietę, a ty nie masz pojęcia jak się za nią zabrać?

     Na początku zastanówmy się z jakich produktów powinna się składać dieta na nadciśnienie. Pierwszym produktem, który zawartymi w sobie potasem i magnezem obniża ciśnienie krwi, jest szpinak, ale nie zniechęcaj się od razu, odpowiednio przyrządzony może być naprawdę smaczny. Banany również dzięki potasowi wspomagają odpowiednie ciśnienie we krwi. Pełna witamin gorzka czekolada z dużą ilością witamin, także może pomóc. Pamiętaj jednak o umiarze! Dla osób z nadciśnieniem odpowiednia będzie dieta DASH, a to jej podstawowe założenia:

-Spożywanie 4-5 porcji warzyw i owoców dziennie.

-Niskotłuszczowe produkty 

-Codzienne spożywanie ryb

-Unikanie żywności wysoko przetworzonej i z dużą zawartością soli.

-Rezygnacja z alkoholu i palenia papierosów.

-Unikanie produktów zawierających nasycone kwasy tłuszczowe.

Jeśli chodzi o to, jaka powinna być dieta na cholesterol, musi ona składać się z jak najmniej przetworzonych produktów. Co w praktyce znaczy jak największą ilość warzyw i owoców. Poleca się też ryby i chude niesmażone mięso na przykład z indyka.

    Oczywiście z przedstawionych diet możesz korzystać także, gdy nie masz żadnych chorób. Są one bardzo zdrowe (bogate w wartości odżywcze i witaminy).